Druhý život – Časté otázky

  1. Proč jste spustili službu Druhý život nábytku?
  2. Jaký je cíl projektu Druhý život nábytku?
  3. Jak proces prodeje probíhá?
  4. Je služba zpoplatněna?
  5. Kde všude je služba dostupná?
  6. Můžu prodat jakýkoliv nábytek nebo jen nábytek IKEA?
  7. Mohu prodat i nábytek, který je poškozený? Pokud ano, opravujete ho, nebo ho nabízíte tak, jak ho přijmete od zákazníka?
  8. Proč jste odmítli vykoupení mého nábytku?
  9. Mohu prodat větší množství nábytku, např. celou kancelář či pokoj?
  10. Jaký nábytek mohu nabídnout zpět do IKEA?
  11. Jak správně nafotit nábytek?
  12. Jak probíhá stanovení ceny?
  13. Proč prodáváte nábytek za stejnou cenu, za jakou jste ho vykoupili?
  14. Proč za nábytek nabízíte slevovou kartu a ne hotovost?
  15. Nabízíte u služby Druhý život nábytku i možnost dopravy/svozu nábytku? Jak tato služba funguje?
  16. Kam přesně mám nábytek doručit?
  17. Jak správně připravit nábytek pro dopravce IKEA?
  18. Jak vypadá správně zabalený nábytek?
  19. Nezatíží auta zajišťující dopravu nepotřebného nábytku zbytečně životní prostředí?
  20. Co uděláte s použitým nábytkem, o který není zájem a nedaří se ho prodat?
  21. Jaké další služby podobného druhu nabízíte svým zákazníkům?
  22. Jak předcházíte vzniku odpadu přímo v obchodních domech?
  23. Co se děje s nábytkem v oddělení Recovery?

Základní informace

Chceme inspirovat co nejvíce lidí a umožnit jim, aby žili udržitelněji. A snažíme se k tomu přispívat i Druhým životem nábytku. Díky této službě tak můžete poslat dále svůj nevyužitý či nepotřebný nábytek IKEA a dám mu druhou šanci.

O službě

1. PROČ JSTE SPUSTILI SLUŽBU DRUHÝ ŽIVOT NÁBYTKU?

Šetrnost a ohleduplnost k životnímu prostředí prostupuje vším, co v IKEA děláme. Významnou součástí této strategie je usilovat o minimalizaci odpadu při našem podnikání a co nejvíc vzniku odpadu na každodenní bázi předcházet. Již dlouhou řadu let se snažíme využívat odpad jako nový zdroj surovin, vyhledávat a využívat nové zdroje potravin a materiálů tak, abychom při tom chránili přírodní zdroje a postupovali odpovědně vůči životnímu prostředí i lidem.V oblasti předcházení vzniku odpadů podnikáme řadu kroků a služba Druhý život nábytku je jedním z nich.

2. JAKÝ JE CÍL PROJEKTU DRUHÝ ŽIVOT NÁBYTKU?

Cílem projektu je zákazníkům umožnit prodej nepotřebného nábytku IKEA a darovat mu tak druhý život. Nábytek, který by jinak zůstal nevyužitý, mohou zákazníci naším prostřednictvím nabídnout k prodeji v koutku se zlevněným zbožím.Dlouhodobým cílem je minimalizovat množství nábytku, který už nepotřebujeme, a maximálně prodloužit jeho životnost.

3. JAK PROCES PRODEJE PROBÍHÁ?

Nábytek mohou zákazníci nabídnout prostřednictvím webové stánky www.druhyzivotnabytku.cz, kam nahrají fotografie, popis produktu. Poté, co zákazník odsouhlasí nabízenou částku, nábytek převezmeme v jednom z našich obchodních domů. Zákazník dostane slevovou kartu s vloženou částkou ve výši prodejní ceny nábytku, kterou může využít ke koupi nového zboží v obchodním domě IKEA. O samotný prodej se už postará obchodní dům, který všechen vykoupený nábytek nabízí v koutku se zlevněným zbožím.

4. JE SLUŽBA ZPOPLATNĚNA?

Služba je zdarma. Na základě zkušeností s prodejem použitého nábytku navrhneme cenu, za kterou jsme schopni nábytek odkoupit, a za stejnou cenu ho opět prodáme.

5. KDE VŠUDE JE SLUŽBA DOSTUPNÁ?

Služba je dostupná ve všech obchodních domech v České republice a na Slovensku.

Nábytek

6. MŮŽU PRODAT JAKÝKOLIV NÁBYTEK NEBO JEN NÁBYTEK IKEA?

Vykupujeme jen nábytek IKEA, díky čemu jsme schopni zákazníkovi garantovat bezpečnost a zdravotní nezávadnost. Na veškerý nábytek, který prodáváme v koutku ze zlevněným zbožím, také poskytujeme jednoroční záruku.

7. MOHU PRODAT I NÁBYTEK, KTERÝ JE POŠKOZENÝ? POKUD ANO, OPRAVUJETE HO, NEBO HO NABÍZÍTE TAK, JAK HO PŘIJMETE OD ZÁKAZNÍKA?

Nábytek musí být ve slušné kondici, kompletní a sestavený. Nábytek nesmí ničím ohrožovat, např. nestabilitou nebo rozbitým sklem. Drobné poškození např. oděrky atd. nevadí. Veškeré poškození musí být zdokumentováno na fotografiích při nabídce nábytku. Zaměstnanec IKEA musí být schopen potvrdit, že se jedná o výrobek IKEA. Doklad o zakoupení není nutný.

8. PROČ JSTE ODMÍTLI VYKOUPENÍ MÉHO NÁBYTKU?

S prodejem použitého nábytku máme dlouholeté zkušenosti. Vzhledem k omezené kapacitě v našem koutku se zlevněným zbožím si tak musíme být jisti, že vykoupený nábytek zase rychle prodáme. Navíc musí být nábytek v takovém stavu, abychom na něj zodpovědně mohli novému majiteli dát ještě jeden rok záruku. Nábytek tedy musíme odmítnout, pokud nejde o výrobek IKEA nebo typ nábytku, který vykupujeme, je ve větší míře poškozený nebo není v našich silách pro něj rychle najít nového majitele.

9. MOHU PRODAT VĚTŠÍ MNOŽSTVÍ NÁBYTKU, NAPŘ. CELOU KANCELÁŘ ČI POKOJ?

Ano, po domluvě s obchodním domem je možné prodat i větší množství nábytku. Vždy záleží na aktuální kapacitě koutku se zlevněným zbožím. V případě zájmu nás můžete kontaktovat na ikea.info@ikea.com

10. JAKÝ NÁBYTEK MOHU NABÍDNOUT ZPĚT DO IKEA?

Nábytek, který je možné nabídnout k prodeji prostřednictvím služby Druhý život nábytku:

Rozkládací pohovky vykupujeme pouze ve 100% hygienicky nezávadném stavu. Vše pouze z nekuřáckého prostředí. V rámci služby Druhý život nábytku můžete prodat i nábytek, který už není v aktuální nabídce IKEA.

Nelze nabídnout:

11. JAK SPRÁVNĚ NAFOTIT NÁBYTEK?

Nábytek vyfoťte z různých stran

Pokud má nábytek nějaké vady, vyfoťte detail.

Vyfocením štítku se jménem a číslem výrobku nám usnadníte práci s identifikací výrobku, ale není to povinné.

Cena

12. JAK PROBÍHÁ STANOVENÍ CENY?

Cenu ovlivňuje především omezená kapacita koutku se zlevněným zbožím a stav nabízených produktů. U většiny výrobků se pohybuje kolem 30 % původní ceny, abychom mohli nábytek co nejrychleji prodat a uvolnit tak místo dalším vašim kouskům.

13. PROČ PRODÁVÁTE NÁBYTEK ZA STEJNOU CENU, ZA JAKOU JSTE HO VYKOUPILI?

Druhý život nábytku je služba, jejímž cílem je prodlužovat životnost nábytku IKEA, nikoliv generovat zisk. Nechceme konkurovat internetovým bazarům. Vnímáme ji jako servis pro naše zákazníky, kteří k nám chodí pravidelně nakupovat.

14. PROČ ZA NÁBYTEK NABÍZÍTE SLEVOVOU KARTU A NE HOTOVOST?

Služba Druhý život nábytku je primárně určena zákazníkům, kteří u nás pravidelně nakupují. Slevovou kartu tedy mohou využít na další nákup v našich obchodních domech.

Doprava

15. NABÍZÍTE U SLUŽBY DRUHÝ ŽIVOT NÁBYTKU I MOŽNOSTI DOPRAVY/SVOZU NÁBYTKU? JAK TATO SLUŽBA FUNGUJE?

V případě, že k nám nábytek nemůže zákazník dovézt sám, může využít naší dopravu. Cenu za dopravu je 500 Kč. Tato služba je v současné době dostupná na území hlavního města Prahy, Středočeského kraje a v okolí Brna a Ostravy (do 25 km od obchodního domu). K přesnému určení, zda je doprava do OD možná slouží objednávkový formulář s definovanými PSČ. Ke službě jsou využívány vozy, které zákazníkům dováží nové zboží, a tímto způsobem efektivně využíváme kapacitu vozidel i na cestu zpět do obchodního domu.

16. KAM PŘESNĚ MÁM NÁBYTEK DORUČIT?

Nábytek od vás převezmou pracovníci vybraného obchodního domu IKEA v oddělení služeb zákazníkům. Ve většině našich obchodních domů ho najdete u východu.

17. JAK SPRÁVNĚ PŘIPRAVIT NÁBYTEK PRO DOPRAVCE IKEA?

Před vyzvednutím naší dopravní službou nábytek prosím připravte takto:

18. Jak vypadá správně zabalený nábytek?

Nábytek zabalte tak, aby se po cestě nemohl poškodit o další zásilky v autě.

Šuplíky, police atp. zajistěte proti otevření a ideálně zabalte samostatně (s výjimkou komod, kde můžou zůstat).

Kování a ostatní spojovací materiál uložte do krabičky nebo sáčku.

Zabezpečte ostré hrany a vyčnívající části.

19. NEZATÍŽÍ AUTA ZAJIŠŤUJÍCÍ DOPRAVU NEPOTŘEBNÉHO NÁBYTKU ZBYTEČNĚ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ?

Ke službě využíváme vozy, které zákazníkům dováží nové zboží, a tímto způsobem efektivně využíváme kapacitu vozidel i na cestu zpět do obchodního domu.

Udržitelný rozvoj

20. CO UDĚLÁTE S POUŽITÝM NÁBYTKEM, O KTERÝ NENÍ ZÁJEM A NEDAŘÍ SE HO PRODAT?

S prodejem použitého nábytku máme zkušenosti, a proto věříme, že veškerý vykoupený nábytek následně prodáme. V případě, že by se tak nestalo, bude nábytek rozebrán a ekologicky zlikvidován.

21. JAKÉ DALŠÍ SLUŽBY PODOBNÉHO DRUHU NABÍZÍTE SVÝM ZÁKAZNÍKŮM?

Již několik let nabízíme službu Odvoz a ekologicky šetrná likvidace. V rámci teto služby si zákazník může při objednání nového nábytku zajistit odvoz i ekologickou likvidaci svého starého nábytku (např. matrace, pohovky, kuchyně atd.).

22. JAK PŘEDCHÁZÍTE VZNIKU ODPADU PŘÍMO V OBCHODNÍCH DOMECH?

V našich obchodních domech fungují od roku 2000 oddělení Recovery, která dávají vrácenému, poškozenému či použitému nábytku nový život a vrací jej znovu do oběhu. Do oddělení Recovery se dostanou výrobky, které zákazník vrátí v poškozeném obalu, nebo je reklamuje. Další cestou, kterou sem nábytek doputuje, je přímo z obchodního domu – jako vystavené zboží, výrobky vyřazené ze sortimentu nebo výrobky, které se při vystavení v obchodním domě poškodily. Oddělení Recovery dokáže opravit a znovu uvést do prodeje až 90 % nábytku, který jím projde. Pouze 10 % jde na recyklaci.

23. CO SE DĚJE S NÁBYTKEM V ODDĚLENÍ RECOVERY?

U produktů, kde byl poškozen např. pouze obal, je nábytek přebalen a uveden znovu do prodeje. Produkty, které nesou známky poškození či opotřebení, putují do koutku se zlevněným zbožím. Tam si je zákazníci mohou koupit za sníženou cenu. Všechno zde nabízené zboží však i přes mírné vady na kvalitě musí splňovat požadavky na bezpečnost a zdravotní nezávadnost. Na zboží je poskytována záruka jeden rok.

Další otázky

NENAŠLI JSTE ODPOVĚĎ NA SVOJI OTÁZKU?

Napište nám na ikea.info@ikea.com, ozveme se vám zpět.

Nabídnout nábytek