Často kladené dotazy

O Službě

Jak služba funguje?

Prostřednictvím služby Druhý život nábytku může kdokoliv nabídnout svůj nábytek IKEA k zpětnému odkupu. Zákazník vyplní na webu formulář s informacemi o nabízeném nábytku, na základě kterého mu zašleme cenovou nabídku. Pokud ji zákazník přijme, dostane slevovou kartu v dané hodnotě, který lze použít na nákup nového zboží. Nábytek poté odveze do nejbližšího obchodního domu IKEA nebo si objedná dopravu.

Takto vykoupený nábytek zkontrolujeme a s 2letou zárukou ho za stejnou cenu nabízíme k prodeji v našem novém Oddělení zlevněného zboží.

Nábytek

Můžu prodat jakýkoliv nábytek nebo jen nábytek IKEA?

Vykupujeme jen nábytek IKEA, protože jen ten jsme schopni opravit a garantovat zákazníkovi bezpečnost a zdravotní nezávadnost. Na veškerý nábytek prodaný v rámci Druhého života nábytku poskytujeme roční záruku.

V rámci služby Druhý život nábytku můžete prodat i nábytek, který už není v aktuální nabídce IKEA. Doklad o zakoupení není nutný.

Jaký typ nábytku můžu prodat?

Přijímáme:
   • Dětský nábytek
   • Kancelářský nábytek
   • Knihovny a úložné prostory
   • Stoly a stolky
   • PAX – úložné prostory
   • Pohovky a křesla (kromě rozkládacích)
   • Rámy postelí
   • Venkovní nábytek
   • Zrcadla
   • Židle

Pohovky vykupujeme pouze ve 100% hygienicky nezávadném stavu. Vše pouze z nekuřáckého prostředí. Objemné výrobky může obchodní dům odmítnout z kapacitních důvodů.

Nepřijímáme:
   • Doplňky (například prostírání, osvětlení nebo textil)
   • Elektrospotřebiče
   • Jednotlivé části nábytku (například police, zásuvky, dvířka a ostatní vnitřní vybavení)
   • Kuchyňské sestavy a jejich vybavení (rámy, dveře, panty, police, zásuvky, dřezy a baterie, pracovní desky apod.)
   • Matrace a ochranné podložky
   • Rozkládací pohovky

V jakém stavu musí nábytek být?

Nábytek musí být v dobrém stavu, kompletní, čistý a sestavený. Drobné poškození, jako jsou oděrky a drobné škrábance, nevadí. Veškeré poškození musí být zdokumentováno na fotografiích při nabídce nábytku. Nepřijímáme nábytek s velkým poškozením, které omezuje jeho použitelnost. Zároveň nesmí ničím ohrožovat (např. nestabilitou nebo rozbitým sklem).

Nábytek musí být z nekuřáckého prostředí a hygienicky nezávadný.  

Proč jste odmítli vykoupit můj nábytek?

Nábytek musíme odmítnout, pokud:
   • Nejde o výrobek IKEA,
   • Nejde o typ nábytku, který vykupujeme,
   • Je ve větší míře poškozený,
   • Nemáme dostatečné kapacity v Oddělení zlevněného zboží.

Jak mám nábytek správně nafotit?

Ideálně na jednobarevném pozadí za denního světla.
Nábytek vyfoťte ze všech stran.

Pokud má nábytek nějaké vady, vyfoťte detail.

Vyfocením štítku se jménem a číslem výrobku nám usnadníte práci s identifikací výrobku, ale není to povinné. Najdete ho na spodní nebo zadní části nábytku.

Cena

Jak probíhá stanovení ceny?

Cenu ovlivňuje především stav nabízených produktů a momentální kapacity. U většiny výrobků se nabízená cena pohybuje v rozmezí 30-50 % původní ceny. Za stejnou cenu je poté nábytek nabízen v našem novém Oddělení zlevněného zboží.

Proč za nábytek nabízíte slevovou kartu a ne hotovost?

Služba Druhý život nábytku je primárně určena našim zákazníkům. Proto nabízíme slevovou kartu, kterou zákazníci mohou využít na svůj další nákup.

Slevovou kartu posíláme na email do 7 dnů od převzetí nábytku.

Doprava

Kam přesně mám nábytek dovézt?

V nabídkovém formuláři vyberete, jestli chcete nábytek dovézt do obchodního domu IKEA nebo na jedno z výdejních míst.

Výdejní místa jsou označená logem našeho partnera Hral, kde od vás nábytek převezmou. V případě výběru obchodního domu IKEA od vás nábytek převezmou pracovníci v oddělení služeb zákazníkům. Ve většině našich obchodních domů ho najdete u východu.

Je možné si objednat dopravu?

V případě, že k nám nábytek nemůžete dovézt, je možné využít naší dopravu. Cena za dopravu je 500 Kč a v současné době je dostupná na území Prahy a Středočeského kraje. Dále pak na území Brna a Ostravy, včetně dojezdu 25 km od obou měst. Preferovaný způsob dopravy si zvolte v nabídkovém formuláři.

Jak správně připravit nábytek pro dopravce IKEA?

Před vyzvednutím naší dopravní službou nábytek prosím připravte takto:
   • Velké kusy nábytku rozdělte tak, aby ho unesli naši dva dopravci a byli schopni s ním projít všemi dveřmi po cestě.
   • Vnitřní zásuvky a police u skříní sundejte a zabalte zvlášť, dvířka zabezpečte proti otevření.
   • Nábytek zabalte do fólie. Ideálně přidejte karton na hrany nábytku, aby se po cestě nemohl poškodit.

Takto vypadá správně zabalený nábytek:
Nábytek zabalte tak, aby se po cestě nemohl poškodit o další zásilky v autě.

Zásuvky, police atp. zajistěte proti otevření a ideálně zabalte samostatně (s výjimkou komod, kde mohou zůstat). Kování a ostatní spojovací materiál uložte do krabičky nebo sáčku.

Zabezpečte ostré hrany a vyčnívající části.

Další otázky

Nenašli jste odpověď na svou otázku?

Ozvěte se nám, vaši zprávu dostanou kolegové na kontaktním centru a ozvou se vám.

Přidejte se k více než 10 000 lidem,
kteří už dali nábytku druhý život

Nabídnout nábytek